Fotbollspelaren Fabrice Muamba tackar Gud

Posted by ... On 11:32 No comments

Fotbollsspelaren Fabrice Muamba tackar Gud för att han överlevt ett hjärtstopp. I går kväll var han tillbaka - men inte på fotbollsplanen utan som åskådare.



Bolton-spelaren Fabrice Muamba, som för bara några veckor sedan kämpade för sitt liv på sjukhus, var för första gången tillbaka efter den otäcka händelse som var nära att bli hans död.


Den 17 mars kollapsade den defensive mittfältaren mitt under Boltons kvartsfinal i FA-cupen - mot just Tottenham. Han hade drabbats av plötsligt hjärtstillestånd och klubbens läkare berättade senare att Muambas hjärta slutat att slå i 78 minuter.


Matchen avbröts och i flera dagar kämpade den blott 24-årige Muamba för sitt liv. Mot alla odds överlevde han och fick gradvis tillbaka krafterna.



"Mer än ett mirakel"
-Det som hänt är mer än ett mirakel. Jag är ett levande bevis på att det finns kraft i bönen. På morgonen innan matchen bad jag tillsammans med min pappa - och Gud var med mig hela tiden, har han berättat i intervjuer.


Fabrice Muambas olycka har inte bara engagerat fotbollssupportrar utan även kyrkor. Den katolske ärkebiskopen av Westminster, Vincent Nichols, tog till exempel upp Fabrice Muamba i samband med påskfirandet för några veckor sedan - medan Muamba fortfarande låg kvar på sjukhuset.


- Vår bön kan alltid hjälpa och förändra ångest i positiv riktning. Det är ett äkta bevis på ljuset från den uppståndne Kristus i våra liv, sa han bland annat.


Läs hela artikeln på Dagen

0 Kommentera: