Hur är det för en präst att höra bikt?

Posted by ... On 23:37 No comments


"My side of the Confession" heter en artikel publicerad i den amerikansk katolska ungdomsföreningen "Lifeteen". Där skriver 

Jag träffade på ett äldre par på en buss från flygplatsen. De lade märke till att jag var präst och började ställa frågor om det. "Gör du allt det där prästliga sakerna?". "Ja". "Även den där bikt grejen?" "Yupp, hela tiden".
Den äldre damen drog efter anda och sa "Jag tycker att det är det värsta. Det måste vara så deprimerande att höra alla människors synder". 
Jag talade om för dem att det var rena raka motsatsen. Det finns inget bättre ställe att vara på än platsen där människor kommer tillbaka till Gud. Jag sa "Det skulle vara deprimerande att bara behöva se folk lämna Gud, jag är med när dem kommer tillbaka till Honom". Bikten är en plats där människor låter Guds kärlek vinna. Bikten är det mest glädjerikande, ödmjukande och inspirerande platsen i världen. 

Det här är fritt översatt av moi.. men tryck här så kan du läsa hela hans artikel på Lifeteen ;)  Läs den, han är grym på att skriva! 

0 Kommentera: