Tackar Gud!

Posted by ... On 13:17 No comments


Under en filmfestival i Sarajevo berättade
Mickey Rourke i en intervju att han tackade Gud och sin katolska tro för en andra chans i livet. Det var Gud och tron som fick honom att övervinna sina drogproblem.- Gud gav mig en andra chans i livet och för det tackar jag honom, sa Rourke enligt kath.net. Under 1980-talet blev Mickey Rourke känd genom roller i actionfilmer och erotiska thrillers. Under den svåraste tiden i livet var hans bästa vänner hans psykiater och hans präst.- "När du faller trampar folk dig ännu längre ner. Världen är full av materialism och avundsjuka. Är du berömd och faller vill inte folk att du kommer igen. Det är närmast omöjligt att komma tillbaka. Det är svårt nog en första gång men en andra gång är det som om du inte existerar. Gud gav mig en andra chans, han där uppe har hjälpt mig upp.- Nu tänker jag inte mer på Hollywood. Jag bekymrar mig inte om Hollywood och vad människorna där tänker. Jag drömmer inte ens om det."

Det var 2005 som Mickey Rourke träffade sin präst i New York när han var på randen till självmord.

0 Kommentera: