Ateism = cell utan fönster / Sir Anthony Hopkins

Posted by ... On 01:12 No comments

Sir Anthony Hopkins berättade till tidning "The Catholic Herald" förra veckan att han inte kunde leva med osäkerheten av att vara en ateist. Skådespelaren som adlades år 1993, sade "att vara ateist måste vara som att bo i en sluten cell utan fönster".

Sir Anthony sade vidare att "jag skulle hata att leva så, skulle inte du? Vi ser dem på tv idag, många briljanta människor som är professionella ateister som säger att de vet för ett faktum att det är vansinne att ha en Gud eller en tro på religion. Tja, OK, Gud välsigne dem för att de känner så och jag hoppas att de är lyckliga. Men jag kunde inte leva men den säkerheten (att Gud inte skulle finnas), och jag undrar varför några av dem protesterar så mycket? Hur kan dem vara säkra på vad som råder där ute? Och vem är jag att vederlägga övertygelsen av så många stora filisofer och martyrer hela vägen ner genom åren?".

0 Kommentera: