Böner

Posted by ... On 13:26 No comments


Ge mig nytt ljus


Herre, jag kan inte sova. Jag ligger bara här och stirrar ut i mörkret medan tankarna mal i mitt huvud. det går bara runt och runt hela tiden och jag kommer ingen vart med det som plågar mig.

Låt mig sova nu, Herre! Hjälp mig att slappna av, släppa taget om mina tankar. Låt mig vakna imorgon och se allt i ett nytt ljus. Amen.



Befria oss


Herre Jesus Kristus, du har bett oss att inte återgälda ont med ont, utan istället be för dem som hatar oss.

Guds son, låt vår bön för dem bli uppriktigt, även när de faktiskt har gjort oss ont. Befria oss och dem från hatets makt, så att vi är beredda att göra allt gott igen. Låt Guds fred uppfylla våra hjärtan ch våra sinnen nu och för alltid. Amen.



Don Boscos Bön

Gud ge mig din frid att acceptera det jag inte kan förändra, modet att förändra det jag kan och visdomen att känna skillnaden.


0 Kommentera: