En natt drömde en man

Posted by ... On 13:40 1 comment

En natt drömde en man att han gick längs en sandstrand tillsammans med Herren. Under vndringen tillsammans fick mannen återuppleva sitt liv bit för bit. Han såg sin barndom, sin ungdom och sin tid som vuxen. Nät den sista dagen han har varit med om var slut stannade mannen upp. Bakom sig utefter vägen de gått, såg han ett par fotspår i sanden. Men på en del ställen fanns det bara ett par spår. Det var då han upplevt de svåraste och ensammaste perioderna i sitt liv. Han blev mycket förbryllad och frågade Herren:

- Herre, du sa att du skulle vara med mig i alla dagar men det ser inte ut som du har varit det. Då jag hade det som svårast finns bara ett par fotspår. Varför övergav du mig när jag behövde dig som mest?

Herren svarade:

- Mitt allra käraste barn. Jag älskar dig och överger dig aldrig. Då du hade det som värst, då det bara finns ett par fotspår- det var då jag bar dig.

1 Kommentera:

hi, new to the site, thanks.