Stallone ställer ut egna tavlor och slår ett slag för Jesus

Posted by ... On 11:49 No comments

Hollywoodstjärnan Sylvester Stallone kommer att ställa ut egna oljemålningar i Galerie Gmurzynska i St Moritz, Schweiz.
Skådespelaren, som bland annat gestaltat boxaren Rocky i sex filmer, målade redan innan sin filmkarriär och har blivit staffli och färger trogen.
Utställningen kommer att vara från slutet av februari till slutet av mars, skriver jesus.ch. Den ska omfatta 30 målningar och kommer därfter att flyttas till ryska museet i St Petersburg. Sylvester Stallone har vid flera tillfällen talat om sin kristna tro. Från ett samtal med pastorer har han citerats:- Ju oftare jag går i kyrkan, ju mer jag lever i processen med tron, ju mer jag överlåter åt Jesus, lyssnar till hans ord och låter honom leda mig, märker jag hur trycket på mig själv tas bort.Stallone pekar också på hur viktigt det är att tillhöra en kristen församling och att leva ut sin kristna tro.- Om du inte har en stark kontakt med Gud kan det sluta i förskräckelse, säger han. Det kristna fundamentet är det perfekta idealet, på vilket man ska grunda varje ställningstagande. Därifrån kommer ett sinne i älskvärdhet, givande och ärlighet. Jag besparas saker som jag varje dag, i min bransch, blir utsatt för - habegär, girighet, avundsjuka och bitterhet.Sylvester Stallone menar att de som sätter sin tro och förtröstan till Jesus Kristus har upptäckt att de personliga kontakterna med Gud inte bara är ett tillbehör i livet, ett plåster på såren. Tron är den enda kraften som är stark nog, en kraft till seger för evigt liv. Han pekar på Bibeln som säger att de som blir efterföljare till Kristus är nya skapelser.- Du har en andlig kraft för livet, inte på grund av din egen klokhet eller styrka utan en kraft från en allsmäktig Gud, genom Jesus Kristus som lever i dig.

0 Kommentera: